De Nespresso-bloem

Even mijn freubeldrang gestild en bloemetjes gemaakt van Nespresso-cupjes. Zeg nou zelf; het kan toch niet zo zijn dat zo’n mooi dingetje alleen maar voor 1 bakkie koffie is ontworpen?

Wil je ze ook maken? Het lastigste gedeelte is misschien wel iemand vinden die van die hippe koffie drinkt. (Ik bof met mijn overbuurvriendin.)

Het dekseltje van de cupjes af snijden en ontdoen van koffie.  Daarna smalle strookjes inknippen en een rondje vilt knippen voor in ’t midden van de bloem. Kraaltje erop en vastzetten met ijzerdraadje die meteen dienst kan doen als steeltje.

Doen het goed in een vaasje maar zouden ook zo maar leuk kunnen staan rond een naambordje of spiegel ofzo. Hmm en wat dacht je van op een cadeautje? Zal ik bij mijn volgende freubeldrang eens uitproberen.

Over zietroen

Een kijkje in het buitenleven & de moestuin, waar alles mooier lijkt en lekkerder smaakt. Leuk dat je mijn blog bezoekt. Snuffel maar even rond en laat een berichtje achter. Dat vind ik leuk!
Dit bericht werd geplaatst in ik freubel. Bookmark de permalink .

5 reacties op De Nespresso-bloem

  1. Bianca bruinsma zegt:

    Wauw peet wat een superidee!! Echt heel schattig zijn ze!! Ik weet nog dat je van die danoontjes een lamp hebt gemaakt!! Net zo briljant!! X

  2. Ester zegt:

    Waar haal je het idee vandaan! Leuk!

  3. lone zegt:

    hee Petra, gaaf zeg… de bloemen, en ze staan fleurig..een super idee met de vilt en het kraaltje binnen in….

    • zietroen zegt:

      Ha Lone, dank je. Was leuk om te doen. Nog bedankt hè, voor het aanleveren van de cupjes!
      Nog meer bedankt voor het geweldige kippetje voor in de paastak. Ik kom je binnenkort “live” bedanken!

Plaats een reactie